Úvodem
KP
Téma Specifické poruchy učení v estetické výchově jsme si vybrali, protože problematiku specifických poruch učení a jejich vlivu na žáka vnímáme jako jeden ze zásadních faktorů zvyšování studijní frustrace u žáků, možného vyčlenění z kolektivu a především nenaplnění potenciálu průměrně až nadprůměrně inteligentních žáků z důvodu jedné či více specifických poruch učení. Včasná diagnostika, odborně vedená reedukace a individuální úpravy studijních plánů jsou klíčové pro narovnání studijních podmínek takových žáků. Vhodné metodické pomůcky v praxi pomáhají učitelům vzdělávat své žáky i s několika SPU.
Jako budoucí učitele esteticko-výchovných předmětů se zaměříme na příklady metod, pomůcek nebo reedukačních postupů vhodných právě do takových předmětů. Esteticko-výchovné předměty a semináře nabízí možnost soustředit se více na individuální přístup než předměty jiné. Proto, dle našeho názoru, je vhodné do těchto hodin takové metody a pomůcky více zařazovat.
Formou zpracování teoretických i praktických ukázek je webová příručka, která může sloužit učitelům esteticko-výchovných předmětů, samozřejmě i učitelům jiných aprobací, a v neposlední řadě třeba i rodičům žáků s nějakou s forem SPU. Na webových stránkách bude přístupný také seznam odborné literatury, ze které bylo při zpracování doporučení čerpáno.
Naše práce je dělena do kapitol dle jednotlivých poruch učení s teoretickým úvodem k vymezení estetické výchovy a představením specifických poruch učení s definicí a klasifikací v rámci školní psychologie.
Závěrem je také připojen dotazník pro učitele esteticko-výchovných předmětů, kteří ve svých třídách mají žáka či žáky s SPU. Dotazník je koncipován jako sběr dat za účelem šíření povědomí o problematice SPU a také jako sběr zkušeností učitelů z různě velkých obcí z celé České republiky.
